fbpx

16 Feb 2021

Arkitektbyrån Tengbom och snabbmatskedjan ChopChop i samarbete om nytt inredningskoncept

När den asiatiska snabbmatskedjan ChopChop rustar upp sina restauranger blir Tengbom det självklara valet.

En förbättrad upplevelse
Snabbmatskedjan har idag 29 restauranger runt om i Sverige. Sedan en tid har man funderat på hur man på bästa sätt kan förbättra gästernas upplevelse. Nu görs det en storsatsning med inredningsdesign signerad Tengbom.
– Våra gäster är det viktigaste vi har, med den här satsningen vill vi förbättra deras restaurangupplevelse. Vi tror att Tengbom kommer att vara en betydande pusselbit i det hela. Det är väl ingen hemlighet att Tengbom har gått från klarhet till klarhet i tidigare projekt. De inredningskoncept som presenterades för oss var både nyskapande och en honnör åt våra befintliga värdegrunder, säger Jimmy Wang, VD för ChopChop.

Samarbetet med ChopChop blir Tengboms senaste i en lång rad av uppdrag inom restaurangbranschen.
– ChopChop är ett spännande företag i en expansiv fas med en väldigt specifik vision för hur en snabbmatsrestaurang ska vara. Här får vi ta höjd och basera inredningskonceptet på förståelse för människors beteenden och matvanor, säger Emelie Mannheimer, marknadschef på Tengbom.

Under arbete
Exakt hur den nya inredningen kommer att se ut är fortfarande under arbete, men beräknas vara färdigt under första kvartalet 2021. Därefter kommer ChopChops nyöppnade restauranger att inredas helt enligt Tengboms ritning. Först ut blir juli månads kommande etablering i Kalmar. Tanken är att även befintliga restauranger ska konverteras till den nya inredningsdesignen inom den närmsta framtiden.

Marvin Hansson

Pressansvarig
marvin.hansson@chopchop.se

Menu